Loading Events

קורס: יומני מסע

התחלה: יום רביעי, 22/11/2023
סיום: יום רביעי, 20/12/2023


צילום: © יותם יעקבסון

יומני מסע – בעקבות המסעות הגדולים בעולם העתיק

מה גורם לאדם לצאת למסע ולגלות עולמות חדשים? האם ניתן לשחזר מסעות גדולים מהעבר באמצעות כתובות עתיקות או שרידים ארכיאולוגיים? והאם בעידן הגלובלי שבו אנחנו חיים עוד ניתן בכלל לצאת למסע ולגלות עלומות נסתרים? על שאלות אלו ועוד ננסה לענות בקורס “יומן מסע” שבמהלכו נשמע על מסעות גדולים מהעבר, על דרכים עתיקות וסיפורי מסעות אישיים מיערות הגשם של האמזונס, מירושלים הביזנטית, מדרך המשי העתיקה ועד לפפואה ניו-גיני.

לגעת בקדושה: צליינות נוצרית קדומה בראי הארכיאולוגיה – ד”ר יאנה צ’חנובץ, מרצה בכירה במחלקה למקרא, ארכיאולוגיה והמזרח הקדום באוניברסיטת בן גוריון

במהלך התקופה הביזנטית הפכה ארץ ישראל ל”ארץ הקודש” הנוצרית. רבבות מאמינים מכל חלקי תבל יצאו למסע עלייה לרגל כדי לראות את המקומות בהם התרחשו אירועי הברית החדשה והתנ”ך. הצליינות הנוצרית הקדומה הייתה תופעה ייחודית במינה, בהקפה ובשינויים העמוקים להם גרמה בנוף ערי ארץ-ישראל, במפה היישובית ובדרכיה העיקריות. בהרצאה נסתכל על תופעת הצליינות מנקודת מבט ארכיאולוגית: התגבשות מסלולי הצליינות, המקומות הקדושים המרכזיים והאתרים המשניים, התחבורה, אכסניות ומדריכים, מזכרות, כתובות צליינים והשתקפות של אתרי הקודש באומנות ואדריכלות של העולם הנוצרי.

“על אם הדרך”: דרך המשי – יותם יעקובסון, חוקר ומדריך טיולים ותיק לארצות המזרח


“דרך המשי” הוא שם שהוענק לנתיב הסחר הקדום שקשר את מזרח אסיה עם אירופה רק במאה התשע־עשרה. נשמע על הנסיבות שבהן נפתח נתיב הסחר מסין מערבה ומה מקור השם “דרך המשי”. האומנם מדובר בדרך יחידה בה הובל משי? נכיר את הגיאוגרפיה של אסיה ונסייר בנופיה הדרמטיים. נשרטט את הנתיבים השונים שנפרצו לאורכה, נברר מי נע בהם, באיזה אופן נעו לאורכם ואיזה סחורות הועברו בהם.

חוויות אישיות ותובנות מקצועיות ממסע בפפואה ניו-גיני – פרופ’ אהרון מאיר, מרצה בכיר במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר אילן, מנהל המשלחת הארכיאולוגית תל צפית (גת פלשתים)


הארכיאולוג פרופ’ אהרון מאיר יספר על מסעו לפפואה ניו-גיני שבמערב האוקיינוס השקט. במסגרת ביקורו הוא נחשף לתרבויות מרתקות ואורחות חיים בלתי מוכרים. הוא יצר קשרים אישיים עם בני הקהילות המקומיות, חלקם נמשכים עד היום. במהלך ההרצאה נשמע מפרופ’ מאיר על חוויות שאותן הוא מגדיר כ־”משנות חיים” הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.

החיים במחיצת האינדיאנים ביערות הגשם של אקוודור – דנדן בולוטין, ביולוג, הרפתקן ומדריך טיולים וותיק


החוקר וההרפתקן דנדן בולטין יספר על מסעותיו ביערות הגשם של האמזונס באקוודור. מסעו נערך במסגרת מחקר מטעם אוניברסיטת תל-אביב ועסק בצמחי רפואה של האמזונס. יערות הגשם של האמזונס, אשר משתרעים על פני חלקים נרחבים מיבשת דרום אמריקה, הם ביתם של מיני בעלי חיים וצמחים אנדמיים רבים וכן של תרבויות אנושיות רבות ומגוונות. במהלך המחקר שהה דנדן בולוטין קרוב לחמש שנים במחיצת האינדיאנים ולמד את אורחות חייהם. בהרצאה נשמע סיפורים וחוויות אישיות ממסע המחקר.

צילום: © יותם יעקבסון

פרטים נוספים


עמותת מכון ישראלי לארכיאולוגיה נרתמת לעזרת תושבי עוטף עזה ותתרום 50% מהתשלום עבור סדרת ההרצאות המקוונות תשפ”ד🇮🇱

מידע טכני על ההרצאות:

הרצאות מרתקות מפי חוקרים וארכיאולוגים המציגים תוכן איכותי ומהימן
כל הרצאה מלווה במצגת, וידיאו וסאונד באיכות גבוהה
כל הקלטה נשלחת למייל לנרשמים מראש וזמינה לצפייה למשך חודש.

 

מדוע כדאי להירשם לסדרת ההרצאות במלואה?
– הנחה משמעותית על מחיר ההרצאות
– 10% הנחה על כל סיורי תגליות במהלך הסמסטר
– שני “אירועי שיא” עם הרצאה מרתקת במוזיאון תל אביב לאומנת בפתיחת כל סמסטר.
– הזדמנות ראשונים להשתתף בסיור מלווה לתוכן של הקורס

 

מחיר ההרצאות:

35 ₪ להרצאה – לנרשמים לכל השנה (2 סמסטרים = 24 הרצאות)* – לינק להרשמה
45 ₪ להרצאה – לנרשמים לסמסטר אחד (א’ או ב’ = 12 הרצאות) – לינק להרשמה
55 ₪ להרצאה – לנרשמים לקורס (4 הרצאות)

*לנרשמים בהרשמה מוקדמת עד ה-11.10! לאחר מכן, המחיר יהיה 45 ₪ להרצאה.

 

תנאי ביטול:

ניתן לבטל את הרישום לסדרה / לסמסטר עד 3 ימים לפני תאריך תחילת ההרצאות ללא עלות.

ביטול לאחר מכן יחויב בחיוב מלא.

 

 

כל הרצאה של תגליות מוגנת בזכויות יוצרים ©, היא מיועדת אך ורק למי שנרשם ושילם עבור הרצאה זו. אין להקליט את ההרצאה ואין להפיצה במלואה או חלקים ממנה לאחרים בשום אמצעי.

 

220.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה