Loading Events

סיור עומק (תרתי משמע) במרשה ובבית גוברין

תאריך: יום ראשון, 02/06/2024 מ-07:30 עד 18:00

בהדרכת ד''ר נחום שגיב

צילום: עמוס גיל גן-שמואל, via Wikimedia Commons

העיר מרשה זכתה לשגשוג בתקופה ההלניסטית כשהייתה בירתה של אידומיאה. תושבי העיר היטיבו לנצל את סלע הקרטון הרך שעליו נבנתה העיר כדי לחצוב מערות רבות מתחת לבתיהם לצרכים מגוונים. נזכה לביקור (באישור מיוחד!) במערת בית הקברות הצפוני של מרשה. בנוסף, נבקר במערות המרתקות ביותר של העיר מרשה, בהן: ‘המערה הפולנית’, ‘מערך המבוך’ ו’מערת בית הבד’ אותה חפר ד”ר נחום שגיב. בנוסף נראה בית הלניסטי אשר נחרב בכיבוש החשמונאי של העיר ובו התגלה מטמון מטבעות.

נבקר גם במערת הקבורה “הצידונית” בה התגלו ציורי קיר מרשימים, שיש המחשיבים אותם ליפים מסוגם בכל ארץ ישראל. בחלק השני של היום נבקר בשרידיה של בית גוברין – הלוא היא העיר הרומית אלוותרופוליס (עיר בני החורין). נבקר באמפיתאטרון השלם ביותר בארץ, אשר שימש לקרבות גלדיאטורים, ובשרידים המאוחרים יותר שנבנו סביבו. לסיום נגיע אל קיבוץ בית גוברין כדי לראות את האפריז הרומי שעיטר את אכסניית אלוותרופוליס.

על המדריך – ד”ר נחום שגיב

צילום: עמוס גיל גן-שמואל, via Wikimedia Commons

פרטים נוספים


סיור באוטובוס

יציאה ב־07:30 ממסוף התחנות על דרך נמיר (תחנת רכבת ארלוזרוב), תל אביב

 

אופי המסלול:

אורך המסלול כ־2.5 ק”מ הליכה, עם ירידה להדרכות במערות תת־קרקעיות.

כולל כניסה למערות שהוסדרו על ידי רשות הטבע והגנים (אין צורך בפנס).

230.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
מרשה ובית גוברין - מחיר לאדם
230.00
ללא הגבלה