טוען אירועים

סמינר ארכיאולוגי בקפריסין

התחלה: יום שני, 20/05/2024
סיום: יום שבת, 25/05/2024

בהדרכת שחר גופר - מנהל "תגליות - ארכיאולוגיה לכל"

סמינר מטייל באי קפריסין הכולל שישה ימי סיור בסגנון “טיול כוכב” ממלון מפנק בלימסול. במהלך הסמינר נבקר באתרים הארכיאולוגים המרשימים של האי קפריסין לצד ביקור בכפרים מסורתיים, נופים מרהיבים וכמובן גם טברנה מסורתית. הסיור יודרך על ידי הארכיאולוג שחר גופר, מנהל תגליות.

 

התוכנית:

יום 1 : מתחילים מבראשית: קפריסין הפרהיסטורית, 20 במאי, יום שני

נצא בטיסת בוקר של חברת אל-על ללרנקה ולאחר הנחיתה נסע אל מנזר סטרברווני. נכיר את הדת היוונית-אורתודוקסית בה מאמינים מרבית תושבי קפריסין היום. את הפסקת הצוהריים נקיים בכפר לפקרה הפסטורלי אשר זכה לפרסום כמרכז של רוקמות תחרה. לאחר מכן נסע לאתר הפרהיסטורי כירוקיטיה (chirokitia) בו התגלה ישוב ניאוליתי, מהקדומים שהתגלו באי קפריסין. משם נסע למלון המפנק בלימסול בו נלון במשך כל ימי הסמינר. בערב נצא למסעדה לארוחת הפתיחה של הסמינר.

יום 2 : ניקוסיה בירת קפריסין, 21 במאי, יום שלישי
עם בוקר נסע צפונה לכיוון ניקוסיה ובדרך נבקר באתר אידליון – אתר ארכיאולוגי מרתק שבעבר התקיימה בו אחת ערי-המדינה של תקופת הברונזה באי. נמשיך אל ניקוסיה, בירת קפריסין, ונראה את המוסדות החשובים של העיר ובהם: ארמון הארכיבישוף והקתדרלה. נערוך סיור במוזיאון הארכיאולוגי הלאומי של ניקוסיה ונראה את הממצאים המרשימים שבין כתליו. בהמשך נבקר בעיר העתיקה של ניקוסיה המתוחמת בחומות ונציאניות ונצעד בסמטאות העיר. בערב נשוב למלון בלימסול.

יום 3 : פאפוֹס – עיר הפסיפסים, 22 במאי, יום רביעי
עם בוקר נסע מערבה אל פאפוס – עיר זו הגיעה לגדולה בתקופה ההלניסטית והרומית. נבקר במוזיאון הארכיאולוגי של פאפוס אשר נחנך לאחרונה. לאחר מכן נסייר בחלק העתיק של פאפוס (פלאו-פאפוס) בו שכן בעבר מקדש קדום לאלה אפרודיטה. משם נסע אל “קברי המלכים” – נקרופוליס של קברים מרשימים בו נקברו עשירי פאפוס בתקופה ההלניסטית. את הפסקת הצוהריים נקיים בנמל העתיק שבו גם שוכנת מצודה מימי הביניים. לאחר מכן נבקר באתר הפסיפסים המפורסם של פאפוס הכולל רצפות פסיפס מרשימות מהתקופה הרומית, בהן מוצגים סיפורים ודמויות מוכרות מהמיתולוגיה היוונית. נשוב למלון בלימסול ולאחר מנוחה קצרה נסעד ארוחת ערב במסעדה.

יום 4 : הרי הטרודוס, 23 במאי, יום חמישי
יום זה הוא אחד מהימים היפים בטיול ובמהלכו נכיר את הרי הטרודוס אשר במרכז האי קפריסין. נסע בין יערות ונופים הרריים אל הר אולימפוס – הפסגה הגבוהה ביותר בקפריסין. נבקר בכנסיית ניקולס, כנסיה עתיקה אשר השתמרה כמעט בשלמותה מהתקופה הביזנטית ובה ציורי קיר מרהיבים במסורת ביזנטית. בהמשך נבקר בכפר קקופטריה ונראה את “סלע האוהבים”. לסיום נבקר ביקב מקומי ונטעם את היין המיוצר בקפריסין. בסוף היום נשוב למלון בלימסול.

יום 5: קוריון – היפה בערים הרומיות של קפריסין, 24 במאי, יום שישי
נצא מלימסול מערבה אל קוריון – עיר קדומה אשר הגיעה לגדולה בתקופה הרומית והביזנטית. נבקר באתרי העיר הרבים הכוללים תיאטרון, ווילות עם רצפות פסיפס, כנסיות ומבני ציבור נוספים. בנוסף נראה את האצטדיון הגדול של קוריון אשר שימש לתחרויות ריצה וספורט. נבקר במנזר יווני-אורתודוקסי איה פרסקווי ובמפעל לייצור לאקומי (הגירסה היוונית של רחת לאקום). נסע למלון בלימסול ובדרך אף נבקר בחוף הים כדי לראות את “סלע אפרודיטה” המפורסם המכונה גם “סלע הרומאים”. לאחר מנוחה במלון נסע לחגוג את סיום הסמינר בארוחת ערב בטברנה בה נהנה ממוזיקה מקומית.

יום 6 : איה נאפה, 25 במאי, יום שבת
היום האחרון של הסמינר יוקדש לחלק המזרחי של קפריסין היוונית – איה נאפה. נראה את המערות המרשימות סמוך לחוף הים, ונבקר בגן הלאומי של איה נאפה. נבקר באתריה השונים של איה נאפה הכוללים את המוזיאון העירוני, המנזר והמוזיאון הארכיאולוגי בו שוכנת סירה עתיקה שנמשתה מהמצולות. בערב נגיע לשדה התעופה ונטוס לנתב”ג.

להורדת התוכנית בPDF לחצו כאן

 

אנא מלאו את טופס הפרטים למטה.

על מנת להירשם ולשלם על הטיול יש להגיע למשרדנו ברחובות. לאחר שנקבל את הפרטים שלכם ניצור עימכם קשר.

להרשמה – אנא מלאו את טופס ההרשמה עבור כל משתתף בנפרד :

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
שם בלועזית כפי שמופיע בדרכון
שם בעברית
כתובת מלאה, כולל מיקוד
נא למלא 9 ספרות
אם מטיילים יחד, אנא צייני שם הנוסע/ת השני/ה. על הנוסע/ת השני/ה למלא טופס בנפרד
כיצד הגעת אלינו?

פרטים נוספים


לינה:

הסמינר יהיה בתוכנית “טיול כוכב” – כלומר נלון לאורך כל הסמינר במלון אחד בלימסול  –
מלון חמישה כוכבים Royal Apollonia.

 

מחירים:

 

מחיר לאדם בחדר זוגי – 2,245 יורו

תוספת יחיד בחדר – 425 יורו

תוספת נוף לים – 170 יורו

 

הרשמה לסיור:

ההרשמה והתשלום לסיור יתבצעו במשרדנו ברחובות לאחר מילוי הטופס באתר.

ניתן יהיה לחלק את התשלום לשלושה תשלומים ללא ריבית.

שימו לב! מספר המקומות בסיור מוגבל

ההרשמה לסיור מותנית באישור כרטיסי הטיסה על ידי חברת התעופה, תיתכן עליית מחיר בהתאם לדרישת חברת התעופה

 

תנאי ביטול:

מה-10.3.24 ועד 28.3.24 – 25% מהעלות

לאחר 28.3.24 – 50% מהעלות

לאחר 18.4.24 – 75% מהעלות

לאחר 6.5.24 – 100% מהעלות