Loading Events

מאחורי הקלעים של שחזור קרב קרני חיטין

תאריך: יום שישי, 07/07/2023 מ-07:30 עד 18:00

בהדרכת ד"ר שלמה לוטן והפורום הישראלי לארכיאולוגיה ניסויית (ע"ר)

זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

ב־4 ביולי 1187 התרחש “קרב קרני חיטין” בין הכוחות הצלבניים ובין חייליו של צאלח א-דין. הקרב הסתיים בניצחון מוחץ של המוסלמים על יריביהם הנוצרים, וכתוצאה מכך נפלו מבצרי הצלבנים בזה אחר זה בידי צבאו של צאלח א-דין. הקרב הביא לנפילתה של “ממלכת ירושלים הראשונה” – ממלכה פיאודלית שהוקמה על ידי הצלבנים בארץ הקודש בסופו של מסע הצלב הראשון ב-1099.

הסיור יודרך ע”י ההיסטוריון ד”ר שלמה לוטן המומחה להיסטוריה של המסדרים הצבאיים הצלבנים. את היום נפתח בשני אתרי לחימה היסטוריים שבהם נאבקו הצלבנים באויביהם טרם הקרב המכריע בקרני חיטין – קרבות עמק חרוד בשנת 1183 ו”קרב קרסון” אשר התרחש ב־1.5.1187 למרגלות הר תבור. לאחר מכן נגיע אל שדות קיבוץ לביא שם מתקיים השנה שחזור קרב קרני חיטין. נשתתף ב”יריד ימי הביניים” המתקיים במקום ונשמע הסבר על האירוע מפי כוכבה פיטרמן-ליפשיץ, יו”ר הפורום הישראלי לארכיאולוגיה ניסויית (ע”ר) ומפי נציג רשות העתיקות. לאחר מכן, נצפה בשחזור הקרב ההיסטורי בו נלחמים המשתתפים זה בזה בחרבות ובחיצים כשהם רוכבים על סוסים. המשתתפים בשחזור מנסים לשחזר עד כמה שניתן את האירוע ההיסטורי – הם חובשים קסדות ולובשים שריונות קשקשים, אוכלים מאכלים שהיו נהוגים בימי הביניים ואף לומדים לירות בחץ וקשת תוך רכיבה על סוס. לסיום נזכה למפגש אישי עם גינדי ניז’ניק, מקבוצת השחזור ההיסטורי “ממלכת ירושלים” וממייסדי שחזור קרב קרני חיטין, הלבוש בדמותו של רנו משטיון.

 

זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים


הסיור מלא! ניתן להירשם לרשימת המתנה (אשראי לביטחון בלבד)

07:30 – יציאה מתל אביב, תחנת ארלוזרוב על דרך נמיר
08:30 – ארוחת בוקר ואיסוף במגידו
18:30 – חזרה משוערת לתל-אביב

הסיור כולל מקטעי הליכה של כמה מאות מטרים.
נא להגיע עם נעליים סגורות, כובע ומים.
מומלץ להביא כיסא מתקפל לזמן ההסברים ובזמן הצפייה בשחזור הקרב.
שמשייה/מטריה קטנה להגנה מהשמש.

 

250.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה