טוען אירועים

סדרת התנ"ך - ההר הירוק כל ימות השנה

תאריך: יום חמישי, 30/03/2023 מ-07:30 עד 19:00

בהדרכת ד"ר חגי עמיצור

מוחרקה – יגאל זלמנסון, מתוך אתר פיקיויקי

הר הכרמל וסביבתו היו מוקד להתרחשותם של אירועים חשובים המוזכרים במקרא. ביום זה נבקר באתרים המוזכרים בתנ”ך לצד סיור רגלי בשיאה של עונת הפריחה.
נפתח את היום במנזר המוחרקה בו על פי המסורת התרחש מעמד הר הכרמל במהלכו נאבק אליהו הנביא עם נביאי הבעל והאשרה. נלמד על חיי הנזירים מהמסדר הכרמליתי המתגוררים במנזר וכיצד הם שואבים השראה מסיפורו של אליהו הנביא. נעלה על גג המנזר ונהנה מתצפית מרשימה ממנה ניתן לראות את כל צפונה של ארץ ישראל.
נלך בדרך נוף כרמל בין תצפיות שונות ובין עצי חורש ים תיכוני ופרחים הצובעים את המסלול בשלל צבעים בשיאו של האביב. נבקר ב”מצודת הבמה” שהיא מבנה פולחני מסתורי מן העת העתיקה שנבנה מאבנים גדולות ממדים.
נגלוש במורד הכרמל אל אפיקו של נחל הקישון ונצעד אל מעיין אלרואי. נחל הקישון מוזכר בקרב של דבורה וברק כנגד סיסרא: “את כל רכבו, תשע מאות רכב ברזל, ואת כל העם אשר אתו מחרושת הגויים” (ספר שופטים, פרק ד’, י”ג-י”ד). נסקור את המשמעות הגיאוגרפית של הקרב ונעסוק בשאלת זיהויה של “חרושת הגויים” מקום מושבו של סיסרא.

מוחרקה – יגאל זלמנסון, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים


הסיור הינו חלק מסדרת סיורים בעקבות התנ”ך – למידע נוסף לחצו כאן

אורכו של המסלול 13 ק”מ

07:30 – יציאה מרכבת סבידור על דרך נמיר
19:00 – חזרה משוערת לתל-אביב
יש להגיע בנעלי הליכה, כובע ומים
הפסקת צוהריים בשטח

235.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה