המוזיאון הבריטי: בריחה לחו"ל וחזרה לארץ ישראל

אנחנו מבקשים להמליץ לכם על ביקור במוזיאון הבריטי בלונדון. מדובר באחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם. במהלך המאה ה-19 ובמחצית הראשונה של המאה ה-20, נצלו הבריטים היטב את שליטתם ברחבי האימפריה חובקת העולם. באותם ימים יזם המוזיאון משלחות חפירה ארכיאולוגיות למצרים, למסופוטמיה, לאנטוליה וליוון. בכירי הארכיאולוגים וחלוצי המחקר הבריטים שלטו ביד רמה בחפירות רבות תוך שהם ממלאים את הויטרינות ואף את המחסנים של המוזיאון הבריטי.
המוזיאון הבריטי שוכן במבנה מפואר, גולת הכותרת באדריכלות המבנה היא החצר המרכזית של המוזיאון אשר קורתה בכיפת זכוכית מהמרשימות מסוגה בעולם. הכניסה למוזיאון ללא תשלום, על פי המדיניות המקובלת במוזיאונים הציבוריים בלונדון.
מידע שימושי על המוזיאון תוכלו למצוא באתר המוזיאון www.britishmuseum.orgבכניסה למוזיאון ניתן לשכור ערכות אודיו מאוד נוחות לשימוש ובהן הדרכה מעמיקה על האגפים השונים ועל המוצגים החשובים. על כול מוצג מרכזי ישנו מספר אודיו ועם הקשתו בערכה מושמעת הדרכה אודות המוצג.
במוזיאון תוכלו לראות תערוכות מהעשירות ביותר בעולם העוסקות במצרים העתיקה, ביוון העתיקה ואף באשור. מרתק במיוחד לבחון בעיון את התבליטים האשוריים שהובאו למוזיאון מארמונות נינווה. תבליטי לכיש, מארמונו של המלך סנחריב מתארים כמו בסרט בן למעלה מ-2,700 שנה את מהלך המצור והכיבוש של לכיש אשר בממלכת יהודה, בימי חזקיהו המלך. סופו של ה’סרט’ בתהלוכה של שבויים ומנחות שהובלו מיהודה לאשור והוצגו בפני סנחריב.
המגוון והעושר של המוזיאון הבריטי כה עצומים שמומלץ בהחלט לתכנן את הביקור בו בחלוקה ליומיים ואף לשלושה, בכול פעם לשעות בודדות. כאמור, אין צורך בתשלום כניסה.

סיור וירטואלי אמנם לא ממש משתווה ליכולת לפסוע במוזיאון, אך כיום יש אפשרות לחקור לפחות חלק מהיצירות המוצגות במוזיאון הבריטי דרך אתר מרשים זה – לחצו על הלינק

החצר המקורה במוזיאון הבריטי
תבליט לכיש בארמון סנחריב – המוזיאון הבריטי (צילום: פטר פן סטפנסקי)