Loading Events

לטרוף את הגיסים ולדבר עם המחלות: חיים ומוות באמזונס הילידי

תאריך: יום רביעי, 20/03/2024 מ-00:00 עד 23:59

הרצאה מוקלטת לצפייה בין התאריכים 20.3 ועד 20.4

Francisco Chaves, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

הרצאתו של אלירן ארזי, דוקטורנט לאנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית ובקולז’ דה פראנס ועמית מחקר במוזיאון קיי ברנלי בפריז

 

במסגרת מחקרו האנתרופולוגי הגיע אלירן ארזי אל עם האנדוקה שבלב האמזונס וחי עמם מעל לשנה כדי ללמוד את תרבותם, אורחות חייהם ותפיסתם את היער ואת יחסיהם עם האדם הלבן. במהלך המחקר נחשף אלירן לעולמם הרוחני המורכב של האנדוקה, אשר יעמוד במוקד הרצאה זו. בהרצאה נפלס דרכנו במעבה יער העד הגדול בעולם ונכיר את התפיסות הילידיות באמזונס בדבר הרוח והנשמה האנושיות השוכנות בכל חיה, צמח ואבן, ומאפשרות חיים לצד ישויות אלו ודיאלוג מתמשך עמן. ננסה להבין כיצד טורפים את החיות, האם גם הן נתפסות כבני אדם, ונכיר גם את דרכיהן הייחודיות של החיות לנקום בצייד ובמשפחתו באמצעות מחלות ואסונות שונים ומשונים. נברר כיצד הרופא הילידי מתמודד עם המחלות הללו באמצעות חומרים פסיכואקטיביים שמאפשרים לו לקשור בריתות ולנהל מאבקים עם רוחות היער. נציץ בטקס ילידי ונגלה כיצד מייצרים בכל עונה ועונה בריתות והבנות רחבות היקף עם היער למניעת נזקים גדולים מדי הן לחיות והן לאדם.

ראו פרומו:

Francisco Chaves, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

פרטים נוספים


עמותת מכון ישראלי לארכיאולוגיה נרתמת לעזרת תושבי שדרות ותתרום 50% מהתשלום עבורם 🇮🇱

הרצאה זו היא חלק מקורס בן 4 הרצאות “בין גוף ונשמה“, קורס ראשון בסמסטר ב’ של סדרת ההרצאות השנתית של תגליות – “תגליות מן העבר”

למזמינים את כל הקורס: 55₪ להרצאה
למזמינים את כל הסמסטר: 45₪ להרצאה

לעמוד הקורס לחצו כאן

60.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה