טוען אירועים

קהילות נוצריות ייחודיות בלב הארץ

תאריך: יום שני, 07/08/2023 מ-07:30 עד 18:00

בהדרכת ד"ר רוית פרבר

AVRAMGR, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

סיור עומק להיכרות עם קהילות נוצריות החיות בלב הארץ ובכל זאת הן אינן מוכרות למרבית הציבור. נתחיל את היום בכפר הבפטיסטים אשר הוקם על ידי מתיישבים מהזרם הפרוטסטנטי-בפסטיסטי ושומרים בו על אורח חייהם הייחודי. נראה את  בתי הכפר, מגרשי הבייסבול והאכסנייה המשמשת צליינים נוצרים בעת ביקורם בארץ הקודש. ניפגש עם אחד מתושבי הכפר שיספר לנו על אורחות החיים במקום ועל עיקרי האמונה הבפטיסטית. לאחר מכן ניסע למנזר השתקנים שבלטרון בו חיים נזירים מהזרם הבנדיקטי-ציסטריאני-טרפיסטי. נסייר בכנסייה וביקב וננסה להבין מדוע הנזירים החיים במנזר ממעיטים בדיבור. לסיום, נבקר ב”בית השלום” הנישא מעל עתיקות העיר הרומית אמאוס-ניקופוליס. נבקר בכנסייה המשמשת את קהילת הנזירים ממסדר “הלב הקדוש של אבות בית-ארם” ובנוסף נראה את פסיפס הכנסייה הביזנטית שהתגלתה במקום.

 

המלצת הצוות: ספר – כנסיות עדות ומסדרים נוצריים בישראל

מתוך ההקדמה מאת יסכה הרני: הפרסום המובא בזאת מסכם ומציג את מגוון הנצרות בארץ הקודש – הקהילות המקומיות ומוסדותיהן לצד הכנסיות והארגונים שהגיעו מארצות שונות. הדינמיות שאיפיינה את תולדות הכנסיות, העדות והמסדרים ממשיכה, גם כיום, ומדי כמה שנים באים והולכים אחדים מהגופים הללו. הדינמיות, ההישרדות והמגע עם מרכזי תרבות, דת וכוח בעולם – הם אתגר למחקר ומופת בתולדות האנושות.

AVRAMGR, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

פרטים נוספים


סיור באוטובוס

7:30 יציאה ממסוף ארלוזורוב, מפרץ התחנות על דרך נמיר
18:00 חזרה משוערת לתל אביב

הערות:
יש להגיע בלבוש צנוע (ללא מחשוף; ברכיים וכתפיים מכוסים לנשים ולגברים)
תוכנית הסיור עשויה להשתנות בהתאם להחלטת צוות הסיור והאילוצים של נציגי הקהילות הנוצריות. ארוחת צוהריים עצמאית בשטח (יש להביא מהבית)

240.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה