טוען אירועים

אתרים מוסלמיים לא מוכרים במערב ירושלים

תאריך: יום רביעי, 31/05/2023 מ-09:45 עד 17:00

בהדרכת ד"ר ירון עובדיה, מומחה לתרבות האסלאם

66AVI, Cc-by-sa-3.0

במהלך הסיור נבקר באתרי מורשת מוסלמיים מרשימים אך לא מוכרים במערב ירושלים. נתחיל את הסיור במוזיאון לאומנות האסלאם בו מוצג אחד מאוספי אומנות האסלאם החשובים והנדירים בעולם. האוסף כולל מוצגים מהמאה ה-7 ועד המאה ה-19 ממצרים, סוריה, עיראק, הודו, אפגניסטן, ספרד ואיראן. בנוסף נראה את אוסף השעונים המפורסם. האוסף התפרסם בנסיבות מצערות לאחר שב-1983 גילו עובדי המוזיאון ש- 106 מהשעונים נגנבו. נראה את השעונים העתיקים והיקרים ונשמע כיצד נפתרה תעלומת השוד והושבו השעונים למוזיאון.
לאחר מכן נסייר בשכונת טלביה בה התגוררה אוכלוסייה ערבית נוצרית אמידה עד 1948. נראה את בתי האמידים ונספר את סיפורה של השכונה אז והיום. נמשך אל בית הקברות המוסלמי ממילא ונראה מבנה קבר ממלוכי מרשים לצד קברים מוסלמיים מתקופות שונות. לסיום נראה את מסגד הנביא עוכשא שהיה אחד מבני חבורתו של הנביא מוחמד (אל-צאחבא). נשמע את סיפורו של הנביא וננסה להבין מדוע נמצא המסגד היום בין שכונות חרדיות.

 

המלצת הצוות: ספר – דת ופולחן וקברי קדושים מוסלמים בארץ ישראל

 

66AVI, Cc-by-sa-3.0

פרטים נוספים


הסיור בהגעה עצמית (פרטים על מקום המפגש ימסרו לנרשמים)

הסיור כולל הליכה של כ-6 ק”מ

ארוחת צוהריים עצמאית

אנא רשמו את מספר תעודת הזהות שלכם ב”הערות” במהלך ההרשמה

140.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה