טוען אירועים

"אלוהי התירס ואדוני הקקאו והמאגיי" - תערוכה במוזיאון ישראל, ירושלים

תאריך: יום שישי, 27/05/2022 מ-10:00 עד 13:00

בהדרכת איבון פלייטמן, אוצרת בכירה לאמנות יבשת אמריקה

אוכל אינו רק המקור העיקרי להזנתנו; הוא גם תמציתן של אגדות ומיתולוגיות על שפע אלוהי, הנפוצות באמריקה התיכונה (מקסיקו, גואטמלה, בליז, אל סלבדור וצפון הונדורס של ימינו). תערוכה זו מדגישה את הקדושה ואת המסתורין המיוחסים לתירס, לקקאו ולמאגיי (משקה מצמח האגבה) בתרבויות האולמקים, המאיה והאצטקים, ובוחנת את התפקיד שהיה להם בהיסטוריה החברתית, הפוליטית, הכלכלית והדתית של האזור החל בשנת 1500 לפסה”נ ועד ימינו. העמים הקדומים ייחסו להם קדושה וראו בהם מתנות משמיים, שהאלים יצרו למען בני האדם.
התערוכה שופכת אור על האופן שבו התפתחו צמחים אכילים אלה בתקופה הקדם קולומביאנית (בטרם הכיבושים האירופאים) והיו לסמלים אשר שיקפו את זהותם וגורלם של העמים המקומיים; כיצד התמזגו הסמלים הללו ברעיונות אירופיים עם חדירת הנצרות ב־1519, כיצד התגלגלו והיו לסמלים לאומיים עם עצמאות מקסיקו ב־1810, איך ייצגו את רוחה של המהפכה המקסיקנית ב־1910; ומה נותר מהם בעידן המודרני והעכשווי.

פרטים נוספים


הגעה עצמית
הסיור יתקיים עם מערכות שמע אישיות
שימו לב, התערוכה ננעלת ב 11.6.22
10:00 – תחילת הסיור
13:00 – סיום משוער
המחיר כולל כניסה למוזיאון
נא להקפיד על מסיכות במקומות הסגורים

135.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
הזמנות are not available as this אירוע has passed.