טוען אירועים

חידושים בארכיאולוגיה של אשקלון

תאריך: יום חמישי, 01/06/2023 מ-07:30 עד 17:00

בהדרכת ד''ר נחום שגיב

צילום: מרינה בליאקוב

בשנים האחרונות הולכות ונחשפות תגליות חדשות מתקופות שונות בעיר אשקלון. אשקלון הייתה עיר נמל חשובה בצומת דרכי מסחר חשובות ולכן היא היוותה מוקד משיכה לסוחרים ולכובשים כאחד. בעקבות הפיתוח המודרני של שכונות חדשות בעיר נערכות חפירות הצלה רבות בהן מתגלות תגליות ארכיאולוגיות אשר מהן ניתן ללמוד על עברה המפואר של העיר.
נבקר בשכונת ברנע החדשה ונראה את תצוגת הממצאים הארכיאולוגים המוצגת בה. נמשיך אל טיילת יקותיאל אדם שנבנתה על חוף הים התיכון. נראה את שרידיהן של שתי כנסיות שנחשפו במקום ואת קבר שייח’ עוואד.
נגיע למרכז אפרידר, שעבר שיפוץ לאחרונה, ובו נראה את התצוגה החדשה של פריטים ארכיאולוגים, בהם שני סרקופגים מפוארים במיוחד, מעוטרים בדמויות המוכרות מהמיתולוגיה היוונית. לאחר מכן נמשיך לגן הלאומי אשקלון, אשר עבר “מתיחת פנים” במהלך השנים האחרונות, ובו נבקר באתרים מוכרים יותר ופחות. נתפס על חומת העיר, מתקופת הברונזה התיכונה, ממנה נשקף נוף מרשים. לאחר מכן נעבור דרך השער הכנעני המשוחזר ונצפה בחומת העיר שנבנתה על ידי השושלת הפאטימית. בנוסף, נראה את הבזיליקה הרומית שעברה לאחרונה תהליכי שיחזור ושימור מרשימים. לא נפסח על שרידי האודיאון והתיאטרון.
לסיום נבקר במתחם בית החולים ברזילי, באתר מיוחד ולא מוכר – משהד חוסיין. מדובר במבנה הנצחה, עשוי שיש לבן, שמקורו באגרה שבהודו והוא נבנה במקום בו על פי המסורת השיעית הונח ראשו של חוסיין בן עלי, נכדו של הנביא מוחמד.

צילום: מרינה בליאקוב

פרטים נוספים


07:30 – יציאה מרכבת סבידור על דרך נמיר

08:00  – איסוף וארוחת בוקר במתנ”ח יבנה, תחנת דלק דור אלון ליד רכבת יבנה מערב

17:00 – חזרה משוערת לתל-אביב
יש להגיע בנעלי הליכה, כובע ומים
הפסקת צוהריים עצמאית בשטח

220.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה