טוען אירועים

הרודיון פאר היצירה של המלך הורדוס

תאריך: יום שישי, 03/03/2023 מ-07:30 עד 18:30

בהדרכת אסף בן חיים, דוקטורנט בחוג לארכאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום באוניברסיטה העברית וחבר משלחת החפירות בהרודיון

“…לימים הקים (הורדוס) במקום יישוב, זכר לניצחונו, פיאר אותו בארמונות מהודרים ובראש הגבעה בנה מצודה מבוצרת היטב וקרא למקום הרודיון על שמו…” 

(מתוך: תולדות מלחמת היהודים ברומאים, יוסף בן מתתיהו)

 

הרודיון נחשבת לאחד משיאי הבנייה של המלך הורדוס. תחת הוראתו של המלך נבנה מבצר עגול המוקף בשתי חומות ובארבעה מגדלים ובמרכזו ארמון מפואר. למרגלות המבצר נבנתה עיר תחתית מרשימה ששימשה כמרכז מנהלי. שנים אחדות לפני מותו קיבל הורדוס החלטה נועזת ומיוחדת – להפוך את כל הר ההרודיון למאוזוליאום ענק שיהווה את קברו המפואר. לצורך כך, המלך הורה לשפוך על מדרונות ההר ועל חומות המבצר העגול שפכי עפר גדולים, בכדי להעניק לכל המונומנט שנוצר צורת חרוט דמוית הר געש.

משנת 1972 החלו החפירות הארכיאולוגיות בהרודיון בניהול פרופ’ אהוד נצר במטרה לחשוף את פאר יצירתו של הורדוס, ולגלות את מקום קברו. באביב 2007 נמצא המאוזוליאום, כשהוא מנותץ והרוס. באוקטובר 2010 מצא נצר את מותו בתיאטרון באתר. משלחת החפירות שהקים המשיכה מאז, בראשות תלמידיו: רועי פורת, יעקב קלמן ורחל לוריס צ’אצ’י, ובניהול לוגיסטי של עמותת מכון ישראלי לארכיאולוגיה. המשלחת חשפה אגפים וחלקים שונים מרהיבים ביופיים, ובמקביל בוצעו עבודות שימור נרחבות באתר.

הרודיון היה לאחד האתרים המרשימים והמפתיעים שהתגלו בארץ. בסיור נצפה מלמעלה על העיר התחתית ונדבר על מערכות המים המורכבות, נעלה לראש ההר, נבקר בפרוזדור הכניסה שנחשף, במערכת התת-קרקעית, בקבר הורדוס, בתיאטרון המלכותי ובחדר הצפייה הפרטי של הורדוס, ונשמע על ממצאים חדשים מהחפירות של השנים האחרונות.

לאחר הסיור בהרודיון נמשיך למסלול הליכה רגלי בנחל תקוע. המערות הטבעיות אשר בצוקי הוואדי שימשו בתקופה הביזנטית להתבודדות ולתפילה של נזירים. נבקר בחורבות מנזר סוקה אשר הוקם על ידי חריטון, מייסד תנועת נזירות מדבר יהודה, ונראה את מאגר המים הגדול של המנזר.

פרטים נוספים


הסיור מלא. ניתן להירשם לרשימת המתנה.

07:30 – יציאה מתל אביב, רכבת סבידור מרכז, מפרץ התחנות על דרך נמיר

08:45-08:15 – איסוף והפסקת בוקר בלטרון

18:30 – חזרה משוערת

רצוי להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים

ארוחת צוהריים עצמאית בשטח

לספרי אריאל בנושא הרודיון – לחצו כאן

230.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה