טוען אירועים

סדרת התנ"ך - נחלות שבטי ישראל בגליל התחתון

תאריך: יום רביעי, 17/05/2023 מ-07:30 עד 19:00

בהדרכת ד"ר חגי עמיצור

אריה טננבאום, מתוך אתר פיקיויקי

ביום זה נעסוק בסוגית גבולות נחלות השבטים בגליל התחתון. נתחיל את היום באלון הקשיש ובהליכה בשביל הטרשונים. נעלה לתצפית מתל גובל (הישוב המקראי אזנות תבור) לכוון מרחבי הגליל התחתון המזרחי. נעסוק בסוגיית קו הגבול בין נחלות השבטים זבולון, יששכר ונפתלי, ובזיהויים הגיאוגרפיים-היסטוריים לפרשיות מקראיות – כמו למשל נקודת ההיערכות של ברק בן אבינועם לקרב אל מול סיסרא. מכאן נמשיך לאורך נחל השבעה. נבקר בבית הקברות של בית קשת – הישוב הראשון שהוקם ע”י יוצאי הפלמ”ח, ונעסוק בסוגיות אחדות של מורשת קרב הקשורות לחיים במרחב. אירוע בית קשת שבו נרצח עלי בן-צבי ז”ל בנם של רחל ינאית ויצחק בן-צבי.
נסייר בטיילת החדשה שהוקמה לאורך הנחל. כאן עברה הדרך הקדומה שהתחילה במצרים וחצתה את הגליל התחתון לכיוון ממלכות הצפון. נשחזר את תיאורי המסע של כיבושי הפרעונים תְחוּתְמֶס השלישי ואָמֶנְחוֹתֶפּ השני. נחצה את צומת גזית ואז נצעד לאורך אפיקי היובלים העליונים של נחל תבור עד לתל קשיון. האם כאן עבר נחל קישון? על אלה ועוד במהלך יום הטיול שלנו.

אריה טננבאום, מתוך אתר פיקיויקי

פרטים נוספים


הסיור הינו חלק מסדרת סיורים בעקבות התנ”ך – למידע נוסף לחצו כאן

אורכו של המסלול 13 ק”מ

07:30 – יציאה מרכבת סבידור על דרך נמיר
19:00 – חזרה משוערת לתל-אביב
יש להגיע בנעלי הליכה, כובע ומים
הפסקת צוהריים בשטח

240.00₪

הזמנות

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
ההרשמה הסתיימה