עיר דוד – טבורו של העולם גם מבחינה ארכיאולוגית

עיר דוד משתרעת על שטח כולל של כחמישים דונמים בלבד אבל היא לא מפסיקה לספק חדשות ארכיאולוגיות. בשטח הקטן הזה פועלות בשנים האחרונות כמעט ללא הפסקה כ-5-3 משלחות ארכיאולוגיות המייצגות את רשות העתיקות לצד האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל-אביב. חשוב להדגיש שניתן למנות על אצבעות כף יד אחת את מספר הערים בעולם בהן מתבצעות חפירות כה רבות וכשבוחנים את הפעילות בירושלים רבתי, היא כמובן רבה משמעותית מהיקף החפירות בעיר דוד.
לאחרונה התבשרנו על ממצא מיוחד מאוד שפורסם על ידי משלחת החפירות בחניון גבעתי אשר בעיר דוד. כתובת מאגית אשר בה מתואר כישוף שמבקשת להטיל אישה בשם קירילה על אדם ששמו יאניס, כנראה בעקבות מחלוקת משפטית. קירילה קוראת לעזרתם של אלי השאול ביניהם פלוטו, הרמס פרספונה והאלה המסופוטמית ארשכיגל. הטקסט כתוב בכתב רהוט, והוא נכתב כנראה על ידי קוסם מקצועי ששכרה. להלן תרגום של קטע מהכתובת:
“הכיתי ומסמרתי את הלשון, העיניים, הזעם, החרון, הדחייה וההתנגדות של יאניס”  כנראה זהו תיאור מטאפורי של פעולות שנקטה קירילה, אך בהחלט יתכן שזהו תיאור פיזי של מעין טקס וודו קדמון. את הלוחית הטמינה קירילה בביתו של יאניס.